تنها عده کمی از گردشگران از این شهر منحصر به فرد که در آن سوی تنگه بسفر وجود دارد، اطلاع دارند.

استانبول بزرگ ترین شهر کشورترکیه است که همچون نگینی در آن می درخشد. این شهر که پایتخت اقتصادی و فرهنگی بهشت زیبای ترکیه نیز محسوب می شود، در کنار تنگه بسفر قرار دارد. جاهای دیدنی این شهر بی شمار است و امروزه گردشگران زیادی از سراسر ایران برای بازدید از جاذبه های پرزرق و برق و درعین حال شگفت انگیز استانبول تور ارزان استانبول را رزرو می کنند و گفتنی است که لقب سومین شهر توریستی جهان را کسب کرده است. استانبول تقریبا به 3 قسمت تقسیم می شود:1- قسمت اروپایی که منطقه توریستی است 2- قسمت اروپایی که شامل مراکز خرید و مناطق اداری و بیزینس است 3- قسمت آسیایی که توریست های کمی به آن مراجعه می کنند و بیشتر افراد بومی در آن زندگی می کنند و مشغول به کار هستند. اسکدار (Üsküdar ) یکی ازمهم ترین شهرهایی است که در این قسمت قرار دارد. جالب است بدانید که تنها عده کمی از گردشگران از این شهر منحصر به فرد که در آن سوی تنگه بسفر وجود دارد، اطلاع دارند. در ادامه این مطلب می خواهیم توضیحات جامعی در رابطه با این منطقه بدهیم. پس اگر مایلید جزو افرادی باشید که این جاذبه خارق العاده را می شناسند، با توریاب همراه باشید.

اسکدار استانبول ترکیه 

اسکدار(uskudar):

اسکدار (یا اسکودار) ازجمله بخش های آسیایی شهر استانبول است که مساحت آن 186 کیلومتر مربع است و50 متر ازسطح دریا فاصله دارد. این شهر از پر جمعیت ترین نواحی استانبول به شمار می رود. اسکدار دنیای مخصوص به خودش را دارد. دنیایی کاملا متفاوت از لحاظ فرهنگی با سایر شهرهای استانبول. ساکنین این شهر از فرهنگ بالایی برخوردار هستند و تمام تلاش خود را در جهت حفظ آثار باستانی شهر خود می کنند. هنگامی که در شهر قدم می زنید، خانه های چوبی قدیمی زیادی به چشم می خورد که از نوسازی و معاصر سازی در امان مانده اند و همچنان بافت تاریخی خود را حفظ نموده اند. به همین علت اسکدار بافت قدیمی و ریزدانه خود را تا حد زیادی حفظ نموده است. به دور از تصور است که تنها چند قدم آن طرف تر از قسمت های توریستی استانبول با چنین تضادی رو به رو شوید.

اسکدار استانبول ترکیه 

اسکدار به آثار باستانی خاصش معروف است. از مسجد جامع میهری ماه گرفته تا برج دختر و حتی تپه چاملیکا که به بام استانبول شهرت دارد،همگی ازجمله محبوب ترین مکان هایی است که حتما باید از آن ها دیدن کنید. همانطور که توضیح دادیم، برج دختر یکی از پربازدید ترین جاذبه های اسکداراست که به نمادی از این منطقه تبدیل شده است. این بنای تاریخی، که تنها اثر باقی مانده از دوره بیزانس در سرزمین اسکدار است، در قسمت جنوبی تنگه بسفر قرار دارد و هنگامی که با قایق از این تنگه عبور کنید، به خوبی نمایان است. حمام های زیادی نیز در اسکدار وجود دارد که اکثر آنها مربوط به قرن های گذشته است و جالب است بدانید که این گنجینه های ارزشمند برای بازدید گردشگران نیست بلکه افراد بومی از آن ها استفاده می کنند. جاذبه های این شهر به حدی زیبا است که اگر از آن ها بازدید کنید، به طور حتم شما را شیفته خود می کند. با این وجود توریست های اندکی به اسکدار سفر می کنند زیرا افراد کمی از وجود چنین شهری باخبر هستند. زیبایی های اسکدار وصف نشدنی است و هرچه از آن ها بگوییم باز هم کم است.نقطه به نقطه این شهر دارای جذابیت خاصی برای مسافران است که یکی از پرطرفدار ترینش ساحل آرامش بخش ان است. غروب آفتاب در ساحل اسکدار چشم انداز حیرت انگیزی را ایجاد می کند که واقعا تماشایی است و شما را به وجد خواهد آورد. این مکان برای گردش به خصوص برای زوج ها بسیار دلنواز و رویایی است. بهترین هتل های استانبول هم در اطراف همین منطقه حضور دارند.

اسکدار استانبول ترکیه 

سخن آخر:

قطعا بیراه نگفته ایم اگر بگوییم که با سفر به اسکدار پا به بهشت بی نظیری خواهید گذاشت و خاطرات تکرار نشدنی را تجربه خواهید کرد. اگر شما ازجمله افرادی هستید که تمایل زیادی به سفر به نقاط خاص با فرهنگ کهن و همچنین به دور از شلوغی شهر دارد، اسکدار انتخاب خوبی برایتان است. پس زمان را از دست ندهید و هرچه سریع تر برای رزرو تور لحظه آخری استانبول اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت سفرنامه استانبول یا راهنمای سفر استانبول مراجعه کنید.