قسمت اروپایی شهر استانبول را بیشتر بشناسیم.

همانطور که می‌دانیم شهر استانبول واقع در کشور ترکیه بزرگترین شهر این کشور است. شهر استانبول با جمعیت حدود 14 میلیون نفر 20 درصد جمعیت کشور ترکیه را تشکیل می‌دهد. این شهر بزرگ و پهناور در میان دریای سیاه و مدیترانه واقع شده است؛ که قطب تاریخی، فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه به شما می‌رود. جالب است بدانید که شهر استانبول دارای دو قسمت آسیایی و اروپایی است؛ زیرا این شهر بر روی دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. اگر از کسانی هستید که قصد رزرو تور استانبول را دارید بهتر است با مراجعه به توریاب اطلاعاتی درباره قسمت اروپایی این شهر به دست آورید.

قسمت اروپایی شهر استانبول

جاذبه‌های گردشگری قسمت اروپایی شهر استانبول:

همان طور که می‌دانیم شهر استانبول بزرگ‌ترین شهر در کشور ترکیه است و بیشترین جاذبه‌های گردشگری کشور ترکیه را در خود جای داده است. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی قسمت اروپایی شهر استانبول از محبوبیت بسیار زیادی در میان گردشگران و توریست‌های سراسر جهان برخوردار هستند. در ادامه به معرفی چند جاذبه و بنای تاریخی در قسمت اروپایی شهر استانبول می‌پردازیم.

برج گالاتا:

برج لاگاتا یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار معروف در قسمت اروپایی شهر استانبول است که از بیشتر نقاط شهر استانبول قابل مشاهده است. این برج بزرگ و زیبا به سنبل شهر استانبول شهرت دارد. این برج به قدری بلند است که هنگامی که از آن بالا می‌روید و به بالای برج می‌رسید می‌توانید به راحتی سراسر شهر استانبول را در زیر پاهای خود ببینید. در پایین این برج رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی وجود دارد که به راحتی قابل دسترسی هستند. این برج از قدمتی 700 ساله برخوردار است. برج گالاتا در سال 1384 میلادی ساخته شده است.

استانبول اروپایی - برج گالاتا

کاخ دلمه باغچه:

کاخ دلمه باغچه یکی از دیدنی‌ترین و زیبا‌ترین جاذبه‌های شهر استانبول است که در قسمت اروپایی این شهر قرار دارد. این کاخ در قسمت ساحلی تنگه بسفر قرار دارد. این کاخ بعد‌ها به محل اقامت سلطان عبدالمجید یکم تبدیل شد. یکی از جالب‌ترین جاذبه‌هایی که در این بنا وجود بزرگ‌ترین چلچراغ بلور بوهمی است.

استانبول اروپایی - کاخ دلمه باغچه

کاخ توپکاپی:

کاخ توپقاپی که یکی از معروف‌ترین قصر‌های دوره امپراتوری عثمانی  است که در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار دارد. این قصر در سال 1459 به دستور سلطان محمد ساخته شد و در سال 1465 ساخت این بنا به پایان رسید. این قصر بین گلدن هورن و دریای مرمره واقع شده است که چشم انداز بسیار زیبا و خارق‌العاده‌ای از تنگه بسفر دارد.

قسمت اروپایی شهر استانبول - کاخ توپکاپی 

مسجد سلیمانیه:

مسجد سلیمانیه مسجدی است با ساختاری با شکوه و زیبا که در قسمت اروپایی شهر استانبول در کشور ترکیه قرار دارد. زمان ساخت این مسجد به دوران سلطنت سلطان سلیمان برمی‌گردد. این بنا که یکی از محبوب‌ترین و جالب‌ترین بنا‌های شهر استانبول است مورد توجه بسیاری از توریست‌ها و گردشگران قرار دارد. این مسجد را یکی از بزرگ‌ترین معماران زمان عثمانی به نام خواجه معمار سنان آغا به دستور پادشاه عثمانی سلطان سلیمان اول طرح کرد.

استانبول اروپایی - مسجد سلیمانیه 

مسجد ایاصوفیه:

مسجد ایاصوفیه که یکی از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین بنا‌های شهر استانبول است در قسمت اروپایی این شهر قرار دارد. این بنا تا قرن‌ها پیش به عنوان کلیسا استفاده می‌شد و با گذشت زمان و گسترش دین اسلام به مسجد تبدیل شد. این مسجد در زمان آتاتورک تبدیل به موزه شد که امروزه به عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول شناخته می‌شود.

استانبول اروپایی - مسجد ایاصوفیه

مسجد آبی:

این بنا که به یکی از خارق‌العاده‌ترین بنا‌های در قسمت اروپایی شهر استانبول و همچنین سراسر شهر استانبول معروف است در قرن 17 میلادی به دستور احمد شاه بنا شد. نام دیگر مسجد آبی، مسجد سلطان احمد است که امروزه بیشتر به نام مسجد آبی آن را می‌شناسند. دلیل مشهور بودن این بنا به نام مسجد آبی، وجود کاشی‌های آبی رنگ در طراحی این بنا است.

استانبول اروپایی - مسجد آبی

محله‌های قسمت اروپایی استانبول:

محله گالاتا:

این محله که یکی از کهن‌ترین محله‌های قسمت اروپایی شهر استانبول است محل اقامت مستعمره نشینان رومی بوده است. این منطقه یکی از مناطق پر رونق و معروف شهر استانبول است؛ که برج گالاتا در خیابان بویوک هندک این محله قرار دارد. این منطقه دارای کافه و رستوران‌های بسیار زیادی است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به کافه رستوران آهسته اشاره کرد. محله گالاتا که از موقعیت بسیار خوبی در شهر استانبول برخوردار است امکانات بسیار خوبی را به مسافران و گردشگران ارائه می‌دهد و دسترسی میهمانان را به تمامی نقاط شهر استانبول آسان می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این منطقه می‌توان به وجود بوتیک‌های بسیار شیک و پر رونق آن اشاره کرد که محلی مناسب برای خرید به شمار می‌آید. با رزرو تور ارزان استانبول می توانید از این محله هم دیدن کنید.

استانبول اروپایی - محله گالاتا

تنگه بسفروس:

این منطقه محلی است که قسمت اروپایی و آسیایی شهر استانبول را از یکدیگر جدا ساخته است؛ که یکی از معروف‌ترین و مورد توجه‌ترین مناطق شهر استانبول به شمار می‌آید. این تنگه دریای سیاه را به دریای مرمره متصل کرده است که به تنهایی یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول به شمار می‌آید.

استانبول اروپایی - تنگه بسفروس

منطقه فاتیح:

محله فاتیح که در منطقه مرکزی شهر استانبول است جاذبه گردشگری گلدن هورن یا شاخ طلایی نیز در آن قرار دارد. از مکان‌های دیدنی محله فاتیح می‌توان به کاخ توپکاپی، مسجد سلطان احمد، آب انبار باسیلیکا، پارک گولهانه، کلیسای کورا، مسجد سلیمانیه و دژ یدیکلو اشاره کرد.

قسمت اروپایی شهر استانبول - منطقه فاتیح

مطلب مرتبط:

بهترین رستورانهای قسمت اروپایی استانبول

قسمت آسیایی شهر استانبول ترکیه

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد استانبول می توانید به قسمت سفرنامه استانبول و راهنمای سفر استانبول مراجعه کنید.