قاضی کوی یا کادی کوی محله ای زیبا در کنار تنگه بسفر است.

سفر به استانبول تجربه‌ای بی نظیر برای همه گردشگران خواهد بود. قیمت‌های مناسب، وجود انواع هتل‌ها در سطوح مختلف و حتی وجود  تور لحظه آخری استانبول باعث شده است هر ساله بسیاری از توریست‌ها این مقصد گردشگری را برای تفریح و خوش گذرانی انتخاب کنند. همانطور که می‌دانید استانبول به وسیله تنگه زیبای بسفر به دو قسمت استانبول آسیایی و استانبول اروپایی تقسیم شده است. درست است که هر دوی این قسمت‌ها جرئی از یک شهر هستند، اما هر کدام جاذبه‌های دیدنی و زیبای خود را دارند. بدون شک با خواندن راهنمای سفر به استانبول می‌توانید به اطلاعات جامع و کاملی در مورد این مقصد گردشگری زیبا به دست آورید. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی را در مورد یکی از محله‌های جذاب استانبول به شما ارائه کنیم. قاضی کوی یا کادی کوی (Kadıköy) محله ای زیبا است که مطئنا بازدید از آن در سفر به استانبول خالی از لطف نخواهد بود. با توریاب در سفر به قاضی کوی همراه باشید.

قاضی کوی - استانبول - ترکیه

قاضی کوی یا کادی کوی (Kadıköy) در استانبول آسیایی:

محله قاضی کوی در ساحل آسیایی تنگه بسفر (Bosphorus) درست در جنوب حیدر پاشا (Haydarpaşa) قرار دارد. در سفر با تور استانبول حتما باید سری به محله معروف و دوست داشتنی قاضی کوی یا کادی کوی (Kadıköy) بزنید. این محله اخیرا با زیاد شدن کافه‌ها و رستوران‌های فوق العاده محبوبیت زیادی بین گردشگران و محلی‌ها پیدا کرده است. محله قاضی کوی دارای خیابان‌های باریکی است که پر از کافه و سینما هستند. شاید قبلا در قدیم خیلی توجهی به این محله نمی‌شد اما امروزه این محله به مکانی برای تفریح و خوشگذرانی توریست‌ها و خود اهالی استانبول تبدیل شده است. شاید شب‌های قاضی کوی به اندازه شب‌های محله پو شور بی اغلو (Beyoğlu) پر تب و تاب نباشد، اما لطف خود را دارد.  دسترسی فوق العاده آسان این محله به تمامی نقاط شهر استانبول باعث شده است تا هر روزه بسیاری از توریست‌ها برای گشت خود این محله را انتخاب کنند.

قاضی کوی- استانبول - ترکیه

مکان های دیدنی در قاضی کوی:

برخی از جاذبه‌های دوست داشتنی استانبول را می توانید در قاضی کوی ببینید. این جاذبه‌ها عبارتند از تالار اپرای ثریا (Süreyya Opera House)، باغ چای مودا (Moda Tea Garden)، مرکز موسیقی و کافه آرکااودا (Arkaoda)، رستوران جالب و مدرن کوچو (Koço) ، سینمای قدیمی رکس (Rexx Cinema)، بازار قاضی کوی.

نمای زیبای قاضی کوی از تنگه بسفر (Bosphorus):

اگر هنگام غروب آفتاب در تنگه بسفر باشید، می توانید نمای محله قاضی کوی را به شکلی زیبا ببیند. در این زمان می توانید بهترین خاطرات خود را با گرفتن عکس برای همیشه ماندگار کنید.  

قاضی کوی - استانبول - ترکیه

هتل های استانبول در قاضی کوی:

هنگام رزرو هتل های استانبول می‌توانید هتلی را انتخاب کنید که در محله قاضی کوی قرار دارد و یا به این محله نزدیک است؛ برخی از این هتل‌ها عبارتند از هتل آپارتمان لوکا سوئیت ( Loka Suites)، هتل آپارتمان کالکدون هتل استانبول (Khalkedon Hotel Istanbul)، مزو هتل (Mezzo Hotel)، هتل هیلتون استانبول کوزیاتای (Hilton Istanbul Kozyatagi)، هتل ویندهام گرند کالامیش مارینا (Wyndham Grand Istanbul Kalamış Marina Hotel)، هتل دابل تری بای هیلتون استانبول مودا (DoubleTree By Hilton Istanbul – Moda)، هتل بای اوتل استانبول (ByOtell Hotel Istanbul)، هتل کوزن اوتل (Kuzen Otel)، هتل هالیدی این کادیکوی (Holiday Inn Istanbul – Kadikoy) و هتل های دیگر.

قاضی کوی - استانبول - ترکیه

سخن آخر:

بازدید و گشت در محله قاضی کوی در استانبول می تواند به یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین خاطرات شما  در این شهر رنگارنگ و دوست داشتنی تبدیل شود. استفاده از تجربیات دیگران در سفر مشابه به استانبول می تواند باعث شود برنامه ریزی بهتری برای سفر خود به استانبول انجام دهید. این تجربه را می‌توانید با مطالعه سفرنامه استانبول نیز به دست آورید. شما می توانید برای اطلاع از بهترین تورهای استانبول به وب سایت توریاب مراجعه کنید.